4 sie 2017

# ogród

Porządki w ogrodzie

Jedną z moich licznych pasji jest dbanie o ogród. Co roku zmieniam jego wygląd, sadząc nowe rośliny. Kiedy wprowadziliśmy się do domu, jego obejście nie wyglądało zachęcająco. Była to istna patelnia. Tylko sama trawa, żadnego krzewu ani drzewa. Prace nad urządzaniem ogrodu rozpoczęliśmy od wizyt w szkółkach. Nabyliśmy kilkadziesiąt różnego rodzaju drzewek, krzewów i pnączy: tuje, jałowce, rododendrony, hortensje, świerki, sosny, jodły, brzozy, bluszcze, winobluszcz. Oczywiście nie wszystko na raz, by zbytnio nie nadwerężyć domowego budżetu. Część roślin dostałam w prezencie w formie sadzonek lub kawałków roślin, z których wyhodowałam flance. Robota paliła nam się w rękach. Sadziłam też różne kwiaty, ale nie miałam zbyt dużo czasu, by się nimi opiekować. Jedyne które pozostały w gruncie, to były róże. Postanowiłam, że bazą w naszym ogrodzie będą właśnie te rośliny, o których wspomniałam. Pozostałe sadzę od lutego do pojemników. Zaczynam od bratków, które dobrze znoszą mrozy. Później sadzę pelargonie o pokroju w stojącym i bluszczolistne, surfinie, aksamitki i wiele innych jednorocznych. Jak już wspomniałam, co roku ogród wygląda inaczej, a jest w nim kolorowo aż do jesiennych przymrozków. Jest tak zaprojektowany i urządzony, że nie wymaga bardzo dużego nakładu sił.

Oczywiście utrzymanie roślin wymaga narzędzi - w swoim składziku mamy więc sekatory ogrodnicze, łopatki, konewki, motykę, grabki, kosiarkę, podkaszarkę. Nie jest tego wiele, to taki niezbędnik. 

Teraz przyszedł czas na pokazanie kilku zdjęć z naszego ogrodu.




















Zimą ogród też wygląda magicznie. Kiedy patrzę na te zdjęcia, to od razu robi mi się chłodniej w czasie obecnie panującego upału. Jednak dodam, że zdecydowanie wolę skwar od mrozów i śniegów.



Najczęściej w swoim ogrodzie używam sekatorów, przycinam nimi gałęzie drzew, krzewów, pnączy i róż.

Źródło
Źródło


Mam nadzieję, że są osoby, które znalazły w dzisiejszym wpisie inspirację. Zachęcam do zakładaniu nawet mini ogródków. Piękne rośliny wzbogacają nasze otoczenie i są źródłem przyjemnych doznań estetycznych. W ich otoczeniu przyjemnie się przebywa, odpoczynek jest pełniejszy.

5 komentarzy:

  1. Pieknie masz i w ogrodzie i na tarasie. Kolorowo tak jak powinno być w ogrodzie. Ja swój urządzamy od dwóch lat ale daleka jeszcze droga do doskonałości i myślę że póki nie zamieszkam na stałe w nim nie będzie nigdy idealnie. Większość ogrodów jakie w obecnych czasach widzę to trawa tuje i parę innych iglakow. Ja chcę mieć ogród pełen kolorowych kwiatów. Owszem kupujemy iglaki bo mam duża przestrzeń ogrodu i nie sposób mieć tylko kwiaty w nim ale staram się co rusz dokupić krzewy które będą kwitly. W tym roku pojawiły się azalie, rododendrony, hortensje które teraz kwitną oraz kilka krzaków róż. Mam nadzieje ze za rok będzie bardziej kolorowo gdy roślinki się rozkrzewia. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny jest Twój ogród. Mnie to jakoś w ogóle nie ciągnie. Lubię posiedzieć w ogrodzie, ale cieszę się, że mam balkon na którym nie muszę pracować ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. z wielką przyjemnością zawsze zaglądam do twojego ogrodu :) jest magiczny ...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ogród latem jest najpiękniejszy :)

    http://przystanek-klodzko.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz piękny ogród i wiem ile pracy taki kosztuje:) Gratuluję udanych wakacji:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń