31 sty 2018

# dom # handmade

Poduszki dziergane na drutach

Ręcznie robione poduszki zdobią mój dom. Trafiły też do moich przyjaciół. Myślę, że jeszcze niejedną zrobię, bo spodobało mi się dekorowanie mieszkania dzianinami.

Początek ich powstawania był taki:
Odwiedziła mnie znajoma pani scenograf, rozejrzała się po moim domu i stwierdziła,  że nie widać w nim mojej pasji do dziergania. Tak skutecznie namówiła mnie do ręcznego robienia poduch na drutach, że zebrała się już dość pokaźna kolekcja. 








































Za świetną włóczkę do robienia poduch uważam włóczkę Hawaiktóra świetnie nadaje się na dodatki i akcesoria ''home deco''. Polecam, bo dobrze się z niej dzierga. Nitka nie rozwarstwia się, a oczka wychodzą równe. Dzianina nie mechaci się, może być prana w pralce.

Parametry włóczki:
- motek: 100g / 130m,
- skład: 60% bawełna, 40% akryl,
- zalecane druty 6 - 7.


Zima trwa, a ja dziergam letnią sukienkę. Może jakiś wyjazd w ciepłe kraje sobie zafunduję, to kiecka się przyda. Jeszcze tylko wykończenie robótki i będzie finał. 























29 komentarzy:

  1. Piękne są te turkusowe, a wszystkim wiele uroku dodają te niesamowite guziczki :) Życzę miłego poniedziałku i fantastycznego tygodnia :)

    http://przystanek-klodzko.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te turkusowe zdobią mój dom. Lubię je, są fajną dekoracją 🏠

      Usuń
  2. Rzeczywiście kolekcja jest słusznych rozmiarów. Bardzo ładne są twoje projekty. Ja mam tylko jedną. Może powstaną następne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna kolekcja poduszek. Trudno wybrać faworytkę, bo każda ma swój styl, swój charakter. Wszystkie poduszki są bardzo eleganckie, pięknie wydziergane! Pięknie prezentują się poduszki z warkoczami. Dają poczucie miękkości, pojawia się natychmiastowa , nieodparta chęć złożenia głowy na tych miękkościach...
    Poduszka w paski jest bardzo , bardzo ciekawa kolorystycznie. Świetne!
    Serdecznie pozdrawiam.
    Ola

    OdpowiedzUsuń
  4. Imponuąca kolekcja Danusiu i wszystkie niepowtarzalne. Za Twoja sprawą ciągnie mnie do zrobienia kilku, ale ten brak czasu:-). Gorąco pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna kolekcja! Trudno zdecydować się na jedną, bo każda ma swój urok i jest niepowtarzalna:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne są te poduszki i na zdjęciach widać, jaką mogą być ozdobą domu. Już o wygodzie nie wspominając. Mówią, że robienie na drutach relaksuje i uspokaja, ale jednak nie każdego... Kiedyś próbowałam, ale brak mi cierpliwości ;)Ale skoro raz spróbowałam, to może przyjdzie czas na drugi...

    OdpowiedzUsuń
  7. Przecudne! A ile włóczki hawai wychodzi na 1 poduszkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na poduszkę o wymiarach 45 cm x 45 cm potrzebne są 3 motki po 100 g.

      Usuń
  8. Są przecudne, kiedyś też dziergałam, teraz już nadgarstki nie pozwalają. Patrząc na Twoje trochę mi smutno, że musiałam zrezygnować z tej umiejętności.

    OdpowiedzUsuń
  9. Każda z poduszek zasługuje na zachwyty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwiielbiam jeeeeeeeeeeeeeeeeeee ... <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkie są wspaniałe! Właściwie to sama muszę kilka stworzyć bo przecież nie ma prostszej rzeczy niż zmienić wystrój pomieszczenia za pomocą kilku nowych poduszek :). Pozdrawiam serdecznie :).

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepiękne! Nie umiałabym wybrać najładniejszej:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne są te wszystkie poduchy.Gdybym tylko znalazła czas, na dzierganie....
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne poduchy! Fajnie je u Ciebie popodglądać, bo akurat sama się za poduchy zabieram :) A sukienki jestem bardzo bardzo ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja babcia robi podobne uwielbiam te wzory :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Poduchy robią wrażenie, mam znajomą, która też takie robi, jedną dostałem od niej w prezencie. Dobry pomysł na wykorzystanie starego swetra zamiast wyrzucać go ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Malinowa skradła moje serce! Zazdroszczę umiejętności i czasu. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo mi się podobają :)

    http://przystanek-klodzko.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. Poduchy są cudowne! Wszystkie mają piękne kolory, aż trudno wybrać tą naj. Chętnie bedę obserwowała bloga - jest bardzo ciekway. Zapraszam również do siebie wielkiemalepasje.blogspot.com :). Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo ładne poduszki na drutach :)

    OdpowiedzUsuń
  21. świetny blog, ciekawe wpisy

    OdpowiedzUsuń