28 lut 2018

# dom # handmade

Turkusowa poducha w warkocze

Ręce nie mogą się obejść bez dziergania. Zapasy włóczek czekają. Uplotły się więc kolejne kilometry warkoczy. To bardzo efektowne ściegi. Pasują do niemal każdej włóczki. Kombinacje przeplatania oczek nie mają końca. Można dziergać warkocze z parzystej i nieparzystej ilości oczek, można te oczka krzyżować w różnej odległości od siebie - co kilka, kilkanaście rzędów. Nasza wyobraźnia podpowie jak te warkocze ukształtować. Zawsze osiągniemy ciekawy efekt.

Tym razem warkocze zaplotły się na kolejnej dekoracyjnej poduszce, wzbogacając moją kolekcję sweet home.






Tak się zaczęło. 



Po praniu i blokowaniu prezentuje się już elegancko.


Poduchę wydziergałam z włóczki specjalnie przeznaczonej  na czapki, dodatki i akcesoria ''home deco'' typu poduszki, kosze, dywaniki itp. Włóczka jest bardzo przyjemna w dotyku, ale też jednocześnie lekko sztywna, dzięki czemu dekoracyjne dzianiny prezentują się elegancko. Mowa o włóczce Hawai. Nitka nie rozdwaja się podczas dziergania, gładko schodzi z drutów. To już kolejna poducha z tej włóczki. I pewnie będę do niej wracać, mając nadzieję, że nie zniknie ze sklepów.

Parametry włóczki:
- motek: 100g / 130m,
- skład: 60% bawełna, 40% akryl
- zalecane druty 6 - 7

Tym razem poduchę wydziergałam na drutach nr 6. Ścieg jest dość ścisły, warkocze świetnie się prezentują. Jak w formacie 3D.

Poniżej podaję linki do wpisów prezentujących poduchy z mojej, dość już bogatej, kolekcji.
⇒ Zielona poduszka 
⇒ Słonecznie żółta 
⇒ Zielona ozdobna poduszka 

19 komentarzy:

  1. Świetne są Twoje poduchy. Niebieska jest wyjątkowa. Warkocze to bardzo wdzięczny wzór. Tak jak piszesz z nimi można wszystko. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super poducha:)) Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne poduszki i ten niebieski - mój ulubiony kolor! Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładna poducha w pięknym kolorze:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne poduchy! Uroku im dodaje kolor, który wybrałaś:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Od tak dawna obiecuję sobie, że zrobię takie poduchy. Ale na obietnicach się jak na razie tylko kończy :(. Może w wakacje (tylko chyba muszą trwać 4 miesiące bo inaczej nie zrobię połowy z tego co planuję :D). Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne poduchy:) Osobiście nie posiadam ale Twoje bardzo zachęcają do zrobienia sobie takich. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Poduszek jeszcze sobie nie wydziergałam, ale Twoje wyglądają naprawdę zachęcająco, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cześć witam cię serdecznie W ten chłodny dzień patrzę i podziwiam twoją pracę i miałabym ochotę sama ugościć u siebie taką poduszkę pozdrawiam bardzo serdecznie i życzę mnóstwa kreatywności w tworzeniu fantastycznych pracy przyjemnego weekendu


    Gdybyś miała ochotę to serdecznie zapraszam Cię na bloga swojej Przyjaciółki , która również jak i Ty chwyta piękne obrazy w swój obiektyw i pisze posty płynące prosto z serca dla drugiego człowieka .

    ---> odnowionaja.blogspot.com

    Pozdrawiam bardzo serdecznie Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Te warkocze są jak wzór na moim swetrze też w takim kolorze, który uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Niesamowita robota! Przepięknie to wygląda, piękna ozdoba domu i duża satysfakcja :) Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  12. Robi miły klimat w domu! :) Szkoda, że ja nie potrafię wyczarować takich rzeczy. Super robota!

    OdpowiedzUsuń
  13. Z tymi warkoczami to ja widziałabym u siebie sweter. Piękny byłby :0

    OdpowiedzUsuń
  14. Z rękodziełem mi niestety nie po drodze, nie mam zbytnio zdolności manualnych :D Poduchy mi się podobają - nie dość, że styl jest w moim guście, to jeszcze ten kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piekne. Ale ja kiedyś na szydełku zrobiłam torebkę. Myślałam że zajmie mi to 1 dzien a zajęło chyba z 2 tygodnie ;) wiecej nie tknęłam :) Anna Karo

    OdpowiedzUsuń
  16. Wlaśnie znalazłam motki wełny jeszcze z czasów robienia, moze wróce chociaz na chwilę. Może do takiej poduchy:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ślicznie wyglądaja. Super ozdoba domu. Świetny pomysł mi poddałaś, bo tez lubię robic na drutach. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Śliczne poduchy!!! Też się właśnie zabieram za takie ozdoby :)

    OdpowiedzUsuń